Archieven

 

Uw zoekacties: Archief van het gemeentebestuur van Lienden, 1811 - 1928 (ka...

3028 Archief van het Bureau van Weldadigheid in het kanton Bommel , 1806 - 1815

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inleiding
1. Identificatie
2. Context
3. Inhoud en structuur
4. Voorwaarde voor raadpleging en gebruik
5. Verwant materiaal
6. Aantekeningen
7. Beschrijvingsbeheer
8. Bijlagen bij de inleiding
Inventaris

Kenmerken

Datering:
1806 - 1815
Plaats:
Well, Rossum, Driel, Hedel, Ammerzoden, Bruchem, Delwijnen, Kerkwijk, Zaltbommel
Opmerkingen:
Ook bekend als Bureau de Bienfaisance.
Taal:
Nederlands
Verversingsgraad:
onregelmatig
Dekking in tijd:
1806 - 1815
Omvang in meters:
0,25
Openbaarheid:
Onbeperkt
Gemeente:
Regionaal
Locatie:
Well, Rossum, Driel, Hedel, Ammerzoden, Bruchem, Delwijnen, Kerkwijk, Zaltbommel
Trefwoorden:
Gevonden archiefstukken
Uw zoekterm komt voor in de titel en/of de kenmerken van deze archieftoegang.