Archieven

 

Uw zoekacties: Archief van het stadsbestuur en gemeentebestuur van Culembor...

0401 Archief van het gemeentebestuur van Buren : aanvulling, 1993-1998

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiƫrarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiƫrarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Toelichting
Dit archiefblok is in 2020 overgebracht naar het Regionaal Archief Rivierenland. De toegang is een door de gemeente vervaardigde dossierinventaris. De dossierbeschrijvingen zijn in 2022 in een standaard archiefschema voor archieven van gemeenten geplaatst. De beschrijvingen moeten deels nog verbeterd worden.
Inventaris

Kenmerken

Status toegang:
Toegang zonder EAD inleiding
Verversingsgraad:
onregelmatig
Taal:
Nederlands
Openbaarheid:
Onbeperkt
Omvang in meters:
25,00
Opmerkingen:
Voor het hoofdbestanddeel zie toegang 0339.